%26
Çocuklar İçin Scratch İle Programlama : 1. Kitap - Ataş, Hakan

Çocuklar İçin Scratch İle Programlama : 1. Kitap

Hakan Ataş

Yayınevi: Abaküs Kitap

Yayın tarihi: 10/2015

ISBN: 9786059129213

Yazar : Bager Akbay

Türkçe | 128 Sayfa | 22 X 22 cm

Tür: Bilgisayar / Programlama

  • 32,56 TL
  • 44,00 TL

Programcılığa adım atmak isteyen çocuklar için temel başvuru kaynağı!
''Çocuklar kopyalar, bozar, değiştirir. Hatta tüm insanlar böyle öğrenir. İnsan ustalaşana kadar kopya çeker, hatta büyük endüstriler bile bu kopyalama yöntemleri üzerine kuruludur (everything is a remix). Çocukların kopyalamasına izin ve fırsat veriniz.
Bozmak bir aletin işlevi dışında kullanılmasıdır, tıpkı yoğurt kabından saksı yapmak gibidir. “Çocuğunuz hacker olmak zorunda” diyoruz, çünkü 20. yüzyıl bize endüstri standartlarını getirdi, bunların birçok yararı vardı ama en önemli zararı çeşitliliği azaltmasıydı. Bu yüzden size sunulan aletlerle yetinmek zorunda değilsiniz, onları bozmak, işlevi dışında kullanmak en önemli hakkınızdır.
Hata, öğrenmenin en önemli unsurudur, lakin eğitim sistemi doğruları, başarıyı sever. Bırakın hata yapsınlar başka türlü öğrenemezler. Bunu sizden özellikle talep etmedikleri sürece, onlara doğruyu göstermeyin,. Bir insana öğrenmeyi öğretmek verilebilecek en güzel hediyedir…''
                                                                                                     Hakan Ataş-Bager Akbay
Maker Eğitim Kitaplığı dizisinin ilk kitabı, Çocuklar için SCRATCH ile Programlama 9+ Yaş 1. Kitap, 9+ yaş grubu çocuklar için Scratch ile programcılığın temellerini anlatıyor.
Kitap, dizinin diğer kitaplarında da olduğu gibi, kompütasyonel düşünce becerilerini geliştirmeyi hedefleyerek hazırlandı.
Kitabın yazarları Hakan Ataş ve Bager Akbay, Türkiye’de maker hareketinin gelişimine katkı sunan, maker eğitim hareketiyle eğitmenler yetiştiren, özellikle çocuklara yönelik programlama ve maker etkinlikleri düzenleyen konusunda uzman eğitimciler. Bugüne kadar verdikleri eğitimlerden edindikleri deneyimlerle çocuklarımızın teknolojiyi sadece kullanan değil, teknoloji üreten bireyler olmaları hedefiyle yola çıkarak bu kitabı hazırladılar. Kitabı hazırlarken, Scratch konusunda dünyada tek diyebileceğimiz Harvard University’nin hazırlamış olduğu Scratch müfredatını baz aldılar.
Scratch MIT tarafından geliştirilmiş bir grafik arayüzlü bir programlama dilidir. Programlama birçok insana zor gelse de Scratch’in dinamik, renkli ve eğlenceli arayüzü sayesinde bu zorluk ilk baştan aşılmış olur. Bu dinamik ve eğlenceli yapı kodların program içerisinde bloglar halinde olmasından kaynaklanır. Çocuklar bu blokları kullanarak hızlıca kod bloklarını birbirine eklemleyip eğlenceli bir biçimde programlama yapabilirler. Scratch ile resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını kolayca bir araya getirebilir ve oluşturulan programlar daha da eğlenceli hale getirebilir.
Her ne kadar 8-16 yaş arasındaki çocuklar için tasarlanmış olduğu bilinse de Scratch’i her yaştan insan kullanabilir. Scratch ile birlikte animasyonlar, oyunlar, robotik tasarımlar vb. pek çok şey oluşturulabilir.
Çocuklar için SCRATCH ile Programlamaya Giriş kitabıyla çocuklar, örnekler ve uygulamalar üzerinden bu kullanılması son derece zevkli programa diline giriş yaparak, kendi oyunlarını ve uygulamaları örnekleri takip ederek rahatça gerçekleştirebilecekler.
Kitabı kullanan çocuklar için hedeflenen temel kazanımlar şunlardır:
- Soyutlama
- Çözümleme
- Pattern Recognition (örüntü tanıma)
- Algoritmik düşünce
- Problem Çözme
- Yaratıcılık
- Kendi ürünlerini oluşturmaları
- Teknolojiyi verimli bir şekilde kullanmaları
- Tasarım becerilerinin gelişmesi
- Matematiksel düşünme becerilerinin gelişmesi

Henüz programlama dillerinden herhangi birini kullanmamış ya da programlamayı zor olarak düşündüğü için başlamayan çocuklar, programlamaya başlamak için en uygun adımlardan biri olan Scratch’i kullanmayı bu kitapla rahatlıkla öğrenebilirler.

İÇİNDEKİLER
• Online Editor
• Offline Editor
• Kovalamaca
• DJ Scratch
• İsmimizi Canlandıralım
• Quiz Uygulaması
• Kaplumbağa Geometrisi
• Bilye Yarışı
• Pong
• Tuğla Oyunu
• Akvaryum
• Zıplayan Kuş
• Makey Makey

Hakan ATAŞ
Hakan Ataş, matematik ve programlamaya olan merakı çocukluk yıllarında başladı. Fen Lisesi yıllarında aldığı yoğun matematik ve programlama eğitiminde matematik ağır bastı ve üniversite sınavı sonucunda Boğaziçi Üniversitesi Matematik Bölümü’ne yerleşti. 2000 yılında mezuniyetinin ardından 2 yıla yakın bir süre Bilgisayar Programcısı olarak çalıştı. Bu 2 yılın ardından kariyerine eğitimci olarak devam etme kararı aldı. Çeşitli kurumlarda Matematik öğretmenliği yaptı.Bu yıllar içerisinde birçok ders kitabı ve deneme kitapçıkları yazdı.
2010 yılından itibaren çocuklarla programlama ve etkileşimli içerikler üretmek üzerine çalışmalarına başladı.Bu konuda çeşitli eğitim kurumlarında eğitimler düzenledi. 2014 Yılında tanıştığı Maker Hareketi ile çalışmalarına ivme kazandırdı. Şu an özel bir okulda eğitimde teknoloji entegrasyonu çalışmalarına devam etmektedir.
Bager AKBAY
Bager Akbay, Atatürk Fen Lisesinde, matematik ve programlama ile dolu üç yılın ardından kazandığı eğitim bursu sayesinde bir sene Tokyo’da okudu. İstanbul’a döndükten sonra İTÜ Matematik Mühendisliği’ne girdi. Linux ile tanıştığı okulunda, bir yandan güvenlik, ağ ve programlama üzerine çalışırken bir yandan Kara Tiyatro adlı amatör bir tiyatro grubunda oyunculuk yapmaya ve kukla oynatmaya başladı. Tiyatro deneyiminin verdiği güç ile, okulu bırakıp tasarım okumak için, Yıldız Teknik Üniversitesi’ne geçti. Programlama ile tasarımın ilişkisini keşfettiği bu yıllarda sektöre atıldı ve birçok ajans için etkileşimli içerikler üretmeye başladı.
Mezun olur olmaz, öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. 4 yıllık eğitimcilik deneyiminin ardından, Avusturya’ya dijital sanat okumaya gitti. Fiziksel etkileşim, yapay zekâ ve sanat üzerine birçok çalışma yaptı. Kızının doğumu vesilesiyle Türkiye’ye döndü ve eğitimcilik kariyerine devam etme kararı aldı. 4 sene boyunca sürdürdüğü eğitimciliğin yanı sıra, sanat projeleri üretmeye ve danışmanlığa devam ediyor.
Yoğun bir dönemin ardından yerel biri olmaya karar verdi ve Kadıköy Yeldeğirmeni’nde, projelerini hayata geçirebilmek için arkadaşlarıyla beraber İskele47 adında bir atölye açtı.

 

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2018 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı