%0
Eğlenceli Mantık : 2. Seviye - Harnadek, Anita

Eğlenceli Mantık : 2. Seviye

Anita Harnadek

Yayınevi: Üstün Zekalılar Enstitüsü - ÜZE

Yayın tarihi: 10/2017

ISBN: 9786055096144

Türkçe | 60 Sayfa | 22 x 30 cm

Tür: 0-6 Yaş Zeka Gelişimi  |  7-10 Yaş Zeka Gelişimi

  • 35,00 TL

1-2. SINIFLAR İÇİNDİR

ÖĞRETİM ÖNERİLERİ

AMAÇ

Eğlenceli Mantık 2. Seviye, öğrencilerin anlama, çıkarımsal mantık, görsel takip ve ince motor becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu mantık etkinlikleri güven inşa eder ve öğrencilerin özsaygılarını artırır.

MATERYALLER

Kurşun kalem ve silgi kullanın. İpuçları zorlayıcı olabilir ve tabloları anlamak için biraz pratik gerekebilir.

ÖZGÜVENİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÖZSAYGININ ARTIRILMASI

Bu tür problem çözme etkinlikleri çocuklar için oldukça yenidir. Her bir ipucu ile öğrencilerin

başarılarını övün ve bu zorlayıcı etkinlikleri bitirmek için onların azimlerini canlı tutun.

Öğrencilere kullanmayı en sevdiğim ifade "Ne kadar da gayretlisin.” dir. Burada edindikleri

problem çözme becerilerini hayatta da kullanmaları için onları destekleyin. Kendilerini inatçı birer problem çözücü olarak görmelerine yardımcı olun.

ÖĞRETİM ÖNERİLERİ

Eğlenceli Mantık ile çalışmaya ilk başladığınızda, öğrenciler etkinlikleri kendi başlarına çözmeye hazır hissedene kadar etkinlikleri beraber çözün. Etkinlikleri yaparken, aşağıdakileri yapmalarına yardımcı olun:

1. Tabloyu Anlama

a. Etkinliklerdeki her kişi, her hayvan ve her nesne tabloda temsil edilmektedir. Etkinliği okurken her birini öğrencilere gösterin. İlk ipuçlarını okurken her ipucu içerisindeki hedef ögeyi işaret edin.

b. Tablodaki her kişinin, her hayvanın veya her nesnenin kendi satır veya sütunu vardır. Öğrencilerin doğru ya da yanlış (evet veya hayır olarak anlaması daha kolaydır) olarak işaretleyeceği alan bu satır ve sütunun kesiştiği alandır. Yeni başlandığında biraz vakit alabilir ancak öğrenciler birkaç etkinlik sonrasında hemen alışacaklardır.

c. Her ipucu sonrasında tabloyu olabildiğince doldurmalarını isteyin. Eğlenceli Mantık’a yeni başlayan öğrenciler etkinlikleri tüm "yanlışları” (hayır) tabloya işlemeden çözmeye çalışırlar. Bu ilk etkinliklerde işe yarayabilir, ancak öğrenciler ilerledikçe daha zorlayıcı sorunlarla karşılaşacaklardır. Öğrencilerinizden her ipucu sonrası tüm doğru ve yanlışları (evet ve hayır) tabloya işlemelerini isteyin.

2. Yeni başladığınızda, öğrencileriniz yeterli öz güveni kazanana kadar, ipuçlarını anlamalarına yardımcı olun. Sonrasında yardımınızı yavaş yavaş azaltıp ipuçlarını kendi başlarına yorumlamaları için onlara fırsat tanıyın. Sık sık öğrencilerime "Bu etkinliği çözebileceğine eminim çünkü daha zor etkinlikleri çözmüştün.” derim. Öğrencilere ne zaman yardım edileceğini bilmek başlangıçta zor olabilir. Öğrenciler başardığında veya zorlandıklarında çabalarını ve başarılarını mutlaka övün.

3. Her bölümdeki ilk birkaç etkinliğe özel dikkat gösterin. Öğrenciler farklı bölümlerde farklı performanslar gösterebilirler. Bu yüzden bir öğrenci mantık bölümünde çok başarılı olup matematik bölümünde zorlandığında şaşırmayın. Eğer bir bölüm bir öğrenci için çok zorlayıcı hale gelirse diğer bir bölüme geçin. Öğrenci daha fazla pratik yapıp daha özgüvenli hissettiğinde bu bölüme tekrar dönün; kitaptaki her bölümü sırayla çözmek zorunda değilsiniz.

4. Çözümler bölümünde, tablolardaki kutuların içindeki sayılar ilgili ipucunu gösterir.

5. Eğlenin! Eleştirel düşünmeyi öğretmenin eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin azimlerini övmeyi unutmayın.

Motor Kurye ile Teslim
Bu Ürünün Bulunduğu Şubelerimiz:
  • pandora.com.tr
  • Beyoğlu
  • Nişantaşı

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2019 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı