%10
Gençlik Medya ve Değerler - Kıran, Özgür

Gençlik Medya ve Değerler

Özgür Kıran

Yayınevi: Gece Kitaplığı

Yayın tarihi: 07/2020

ISBN: 9786257858649

Türkçe | 213 Sayfa | 16 x 24 cm

Tür: Deneme

  • 40,50 TL
  • 45,00 TL

 Televizyon, internet ve akıllı telefonlar günümüzde en yaygın kullanılan kitle iletişim araçlarıdır. Özellikle televizyon ve internet toplumların değişim süreçlerini hızlandırırken, toplumsal değerlerin değişiminde de oldukça etkili bir rol oynamaktadır. Araştırmamızdaki temel soruda bu konuya odaklanmaktadır. İletişim teknolojilerinin insan ilişkileri üzerinde meydana getirdiği hızlı dönüşümlerden, toplumsal ilişkiler nasıl etkilenmektedir? Bireyin tüm yaşamının merkezine yerleşen bu araçlardan en çok yararlanan ise genç kitledir. Gençlik döneminin değişimlere en açık dönem olduğu göz önüne alındığında, toplumsal değişimi hızlandıran önemli bir faktör olarak kitle iletişim araçlarından da oldukça fazla yararlanmaları, gençlerin sahip oldukları değerlere elbette yansıyacaktır.

Toplumsal yaşam için çok önemli olan değerler birçok disiplinin inceleme konusu olmaktadır. Değerler bireylerin davranışlarını yönlendirmede olduğu gibi olayları değerlendirme sürecinde de etkili rol oynamaktadırlar. Her şeyde olduğu gibi değerlerde de bir değişim yaşanmaktadır. Bu araştırmamızda değerlerin değişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu düşündüğümüz kitle iletişim araçlarını televizyon ve internet kullanımı bağlamında ele almaya çalıştık. Kitle iletişim araçları bireyler arası etkileşimi yüz yüze olmaktan çıkararak küresel boyuta çekmektedir; böylece bireyler sahip oldukları değerlerden farklı değerler tanımaktadırlar.

Araştırmada amacımız, kitle iletişim araçlarının yaygın kullanımı ile üniversite gençlerinin davranışlarına yön veren değerleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu doktora çalışması çerçevesinde ortaya koymaktır. Araştırma, kitle iletişim araçları içerisinde yaygın kullanıma sahip olan internet ve televizyon kullanımına dayalı olarak yapılmıştır. Teorik açıdan Sosyoloji ve İletişim disiplinlerinin kaynaklarına dayanmaktadır. Araştırmada kitle iletişim araçları (televizyon ve internet) kullanımıyla ilgili olarak, “kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı” benimsenmiştir. Araştırmada ele alınan problemin sonuçları doğrultusunda eksikliklerimizi de tamamlayacak şekilde yeni araştırmalara destek olmayı umut ederim.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2020 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı