Yayınevi: Çizgi
Yayın tarihi: 03/2019
ISBN: 9786051962689
Yazar : Süleyman Karaçor
Türkçe | 304 Sayfa | 13,5 x 21,5 cm
Tür: Medya-İletişim
ÜYE GİRİŞİ YAPIN
stoklarımıza girdiğinde bilgilendirelim
Kitle iletişimi, iletişimin örgütlenmiş veya kurumsallaşmış halini ifade etmektedir. Her çağa hakim olan farklı aracılarla sağlanan kitleye erişim, zaman içinde değişik biçimlere evrilse de kullanılma motivasyonları genellikle benzerlikler göstermektedir. Kitle iletişim araçları, bilgi, düşünce ve görüşleri çok sayıda kişiye iletmek için kullanılan araçları ifade etmektedir. Bu araçlar, bilgi ve haber iletmenin yanı sıra, eğlence, eğitim, reklam ve tanıtım mecrası olarak hizmet sunarlar. Başlangıçta bilgi sağlama en önemli işlevi olarak görünen kitle iletişim araçları değişen aracılar ve teknolojik koşullar nedeniyle farklı işlevleri de sunar hale gelmiştir. Bireyin toplum içi kuralları öğrenmesinde eğitici, giderek değişen içerikleri ile eğlence aracı, mal ya da hizmet pazarlaması için rekabet üstünlüğü sağlayıcı, ideolojik aktarım ve kültürün yayılması için propaganda aygıtı olarak hizmet sunmuştur ve sunmaktadır. Farklı toplum kesimlerine aynı anda iletiyi gönderen yapısıyla hedefe aktarım işlerini bu araçlar yerine getirir.
Toplumun değişik kümelerine onları çağırmayı amaçlayan şekilde seslenen kitle iletişim araçları, mekânsal olarak birbirleri ile bağlantısı olmayan kişileri aynı içeriklerde buluşturma özelliğine sahiptir. İletişim çoğunlukla tek yönlüdür ve hedef kitlenin iletiye yanıtı dolaylıdır. Kitle iletişim araçlarına yönelik araştırmalar, 20. yüzyılın ilk yarısında başlamış; döneme egemen olan araçlar ve sosyal yapı çerçevesinde çalışmalar günümüze kadar yapılagelmiştir. Bu kitap, iletişim disiplini açısından kitle iletişim araştırmalarını konu edinmektedir. Tarihsel olarak kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını sağlayan etkenlere ilişkin bilgiler verilmekte; iletişimde modeller ve kuramsal çabalar iki paradigmadan ele alınmaktadır. Liberal ve eleştirel yaklaşımlar çerçevesinde yapılan araştırmalar ve ortaya konulan kuramlar olabildiğince anlaşılır bir dille ve güncel örneklerle aktarılmaktadır.
Dijital İletişimi Anlamak 2
Yusuf Adıgüzel
Site Fiyatı: 31,50 TL
Gazetecilikte Uzmanlaşma Alanları
Kolektif
Site Fiyatı: 95,00 TL
Uluslararası Medya ve Orta Doğu
Mehmet Özdemir
Site Fiyatı: 80,75 TL
Türkiye’deki Medya Okuryazarlığı Eğitimi İçin Bir Uygulama Önerisi
Erdem Koç
Site Fiyatı: 76,50 TL
Uluslararası Medyada Türkiye Karşıtlığı : Örneklerle
Yusuf Özkır
Site Fiyatı: 54,00 TL
Sayılara Yenik Düşmek
David Sumpter
Site Fiyatı: 38,40 TL
Yeni Medyada Yanlış Bilgi : Komplo Teorileri ve Bilimin İnkarı
Yıldıray Kesgin
Site Fiyatı: 76,50 TL
Dijital Haber Medyasında SEO
Serkan Bulut
Site Fiyatı: 64,00 TL
Bireysellik Yanılsaması : Sözden Yeni Medyaya Etkileşim
Okan Şeker
Site Fiyatı: 81,00 TL
Örgütsel Ses Çıkarma Davranışı ve Öncülleri
Nida Palabıyık
Site Fiyatı: 58,50 TL
Dünyada ve Türkiye’de Siyasal İletişim
Erol Çankaya
Site Fiyatı: 60,48 TL
Alternatif Medyayı Anlamak
Olga Guedes Balley
Site Fiyatı: 61,65 TL
Advertisement for Toothpaste : Penguin Modern Classics No.16
Ryszard Kapuscinski
Site Fiyatı: 23,00 TL
Açık Yeşil 2 : İklim Krizi Politika ve Aktivizm
Kolektif
Site Fiyatı: 58,40 TL
Dijital Çağda Hayatta Kalmanın 10 Kuralı
Oğuzhan Saruhan
Site Fiyatı: 48,00 TL
Edebiyatın Medyaları : Medyalararasılık ve Komparasti
Filiz İlknur Cuma
Site Fiyatı: 34,00 TL
Sayılara Yenik Düşmek
David Sumpter
Site Fiyatı: 38,40 TL
3 Taksit
3 Taksit
3 Taksit
3 Taksit