%24
Maksimum Korunma : Korku Çağında Reklam - Kabakçı, Gökçe Zeynep

Maksimum Korunma : Korku Çağında Reklam

Gökçe Zeynep Kabakçı

Yayınevi: İletişim

Yayın tarihi: 02/2019

ISBN: 9789750526329

Türkçe | 208 Sayfa | 13 x 19 cm

Tür: Reklamcılık - Halkla İlişkiler

  • 21,28 TL
  • 28,00 TL

“Yıldızları içeren, şahane doğa manzarası ya da romantik bir ortam sunan, mutlu aile görüntüleri vb. ile dolu reklamlarda aslında
satılan ürünle ilgili bir şey yoktur. Bunun yerine o ürünleri satın
alabileceklerin korkuları, fantezileri ve rüyaları vardır.”
Reklamlardan kaçış yok.” Reklamlar her yerde hazır ve nâzırlar. Bizi her an, her yerde “uyarıyorlar”. Hem cezbetmeye dönük, duyularımızı harekete geçirmeye dönük anlamda uyarıyorlar hem de “ikaz etmek” anlamında… Elinizdeki kitap, reklam söyleminin korkuları okşayarak konuşan bu tekinsiz yanını anlatıyor.
Dört koldan risk ve tehdit algısı üretimi, çağımızın ruh haline
damgasını vuruyor aslında. Reklamlar, toplamda, bu büyük tehdit
algısını estetize ederek yeniden üretiyorlar. Tıp söylemini, nostalji
söylemini, ataerkilliği, milliyetçiliği, muhafazakârlığı da yeniden
üreterek, bu arada vesayetçi bir uzman otoritesi söylemini de
pekiştirerek yapıyorlar bunu.
Reklamlar, “korunma” güvencesinden öte, doğallık, temizlik, saflık, masumiyet ve güzellik vaat ediyorlar. Reklamı yapılan ürünler, somut bir ihtiyacı karşılamaktan öte, insana kendisini iyi hissettirecek, arzu ve hazları gerçek kılacak mucizeler gibi ışıldıyorlar karşımızda. Bir diş macunu, bir şampuan, bir deterjan, bir anda “yakalanacak”, bir anda da elinizden gidiverecek bir mutluluk ışıltısını “temsil” edebiliyor.
Gökçe Zeybek Kabakcı, reklamların korkularımızla dansını, bol örnekle ve berrak bir analitik bakışla tartışıyor.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2019 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı