%0
Matematik Analojileri Seti : 5 Kitap - Kolektif

Matematik Analojileri Seti : 5 Kitap

Kolektif

Yayınevi: Üstün Zekalılar Enstitüsü - ÜZE

Yayın tarihi: 08/2018

Türkçe |

Tür: Çocuk / 0-6 Yaş

  • 159,00 TL

MATEMATİK ANALOJİLERİ
OKUL ÖNCESİ 1. SINIFLAR İÇİN

Analojiler hayatımızın içinde bulunur ve önemli sınavların içerisinde sıklıkla yer almaktadır.
Analojileri anlamak ve analojik akıl yürütme yeteneği (akıl yürütme tanımlamak, değerlendirmek ve bir analojiyi çözmek için kullanılır) önemli problem çözme becerilerindendir. Bu yüzden, mümkün olan en kısa sürede analojiler hakkında bilgi edinmek öğrenciler için faydalı olacaktır.
Bu kitabın en kısa sürede gözlemlenen faydası analojileri ayırt etmek ve basit olanlarını çözmektir. Uzun süreli faydaları ise öğrencilerin problemleri parçalarına ayırabilmesini sağlayan muhakeme etme, konuların içinde saklı olan analojileri fark edebilme ve onları değerlendirebilme yeteneklerini geliştirmesidir.
Problem çözme matematiksel gelişimin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Analojiler matematik problemlerini bileşen parçalarına ayırma için alıştırma yapmayı sağlar ve böylece öğrencileri çözüme ulaştıracak benzer formatları farketmelerine yardımcı olur.
Analojik akıl yürütme kolay bir şey değildir, özellikle de gelişimsel süreçte düşünce becerilerinin oluşma döneminde olan küçük öğrenciler için. Bu dönemde, çocuklar problemleri çözerken organize analizler yerine genellikle tahmin etme yöntemine başvururlar. Örneğin, küçük bir çocuktan 10 ile 15 arasında bulunan iki tane sayı söylemelerini istediğinizde çoğunlukla ya tahminde bulunurlar ya da cevabı bulmak için 1’den itibaren saymaya başlarlar.
MATEMATİK ANALOJİLERİ
Analojileri çözmeyi öğrenmeye çalışan küçük öğrenciler için formatı okumak bir sorundur. Örneğin,
"A : a :: B : ” ifadesi "B..’ ye giderken A a’ ya gider” şeklinde okunur. Bu ifade küçük öğrenciler için tanıdık olmayan bir dildir. Çıkarsama yetenekleri "-a gider” ifadesinin ifadenin sol ve sağ yanındaki öğeler arasında bir bağlantı bulunduğunu ima ettiğini anlamasını sağlar. Daha sonra, "giderken” kelimesi bir sonraki iki öğenin arasında da benzer bir ilişki bulunduğu fikrini bildirir.
iv ve v sayfalarında, öğrencilerin analojileri okuma ve anlamalarına yardımcı olacak başlangıç derslerini sunduk. Öğretmenlerin bu dersler boyunca 1. sınıf öğrencilerle bire bir çalışmasını öneriyoruz ve sonra bir analojinin anlamını kapana kadar öğrencileri izlemelerini tavsiye ediyoruz. Öğrencilerin yanıtlarını çizmelerini ve sözle ifade etmelerini öneriyoruz. Çizmek öğrencilerin ince motor gelişimini ve sözle ifade etmek onların iletişim becerilerini geliştirir. Bazı küçük öğrenciler için yanıtları çizerek ifade etmek fazla zorlayıcı olabilir o yüzden belki çözümlerini sözle ifade edebilirler.
O yaşlarda bu durum sorun değildir. Ama yine de, bu öğrenciler çözümlerini sözle ifade ettikten sonra çizmeleri için cesaretlendirilmelidir. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmeyi unutmayın.
Bu kitapta sunulan birçok maddenin güzel yanı dilden bağımsız olmasıdır. Bu sebeple, ana dili İngilizce olmayan öğrenciler de bu kitaptan diğer öğrenciler gibi yararlanabilirler. Bütün öğrenciler katıldığı bir ortamda, her öğrenci mantık ve matematiğin temelini ve güzelliğini öğrenme fırsatı elde ederler ve bu esnada iletişim becerilerini de geliştirir ve güçlendirirler.
Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi İlköğretim matematik müfredatında bulunması gereken 5 konu başlığını şöyle tanımlamıştır:
Sayılar ve Dört İşlem
Cebir
Geometri
Ölçme
Veri Analizi ve Olasılık
Bu konu başlıkları için oluşturulmuş etkinlikler sınıf seviyesi standartlarına uygun bir şekilde
oluşturulmuştur. Analojilerin bazıları bir öğrenci için çok zor veya çok kolay görünüyor olabilir fakat diğer içerikler içinde kesinlikle uygun olanları olacaktır. Eğer bu kitaptaki içerikler öğrenci için çok kolay geldiyse daha zorlayıcı olan bir üst seviyeyi deneyin.
"Öğrenirken eğlenmeyi unutma.”
 
MATEMATİK ANALOJİLERİ 1. SEVİYE
2-3. SINIFLAR İÇİN

Analojiler hayatımızın içinde bulunur ve önemli sınavların içerisinde sıklıkla yer almaktadır.
Analojileri anlamak ve analojik akıl yürütme yeteneği (akıl yürütme tanımlamak, değerlendirmek ve bir analojiyi çözmek için kullanılır) önemli problem çözme becerilerindendir. Bu yüzden, mümkün olan en kısa sürede analojiler hakkında bilgi edinmek öğrenciler için faydalı olacaktır.
Bu kitabın en kısa sürede gözlemlenen faydası analojileri ayırt etmek ve basit olanlarını çözmektir. Uzun süreli faydaları ise öğrencilerin problemleri parçalarına ayırabilmesini sağlayan muhakeme etme, konuların içinde saklı olan analojileri fark edebilme ve onları değerlendirebilme yeteneklerini geliştirmesidir.
Problem çözme matematiksel gelişimin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Analojiler matematik problemlerini bileşen parçalarına ayırma için alıştırma yapmayı sağlar ve böylece öğrencileri çözüme ulaştıracak benzer formatları farketmelerine yardımcı olur.
Analojik akıl yürütme kolay birşey değildir, özellikle de gelişimsel süreçte düşünce becerilerinin oluşma döneminde olan küçük öğrenciler için. Bu dönemde, çocuklar problemleri çözerken organize analizler yerine genellikle tahmin etme yöntemine başvururlar. Örneğin, küçük bir çocuktan 10 ile 15 arasında bulunan iki tane sayı söylemelerini istediğinizde çoğunlukla ya tahminde bulunurlar ya da cevabı bulmak için 1’den itibaren saymaya başlarlar.
Analojileri çözmeyi öğrenmeye çalışan küçük öğrenciler için formatı okumak bir sorundur. Örneğin,
"A : a :: B : ” ifadesi "B..’ ye giderken A a’ ya gider” şeklinde okunur. Bu ifade küçük öğrenciler için tanıdık olmayan bir dildir. Çıkarsama yetenekleri "-a gider” ifadesinin ifadenin sol ve sağ yanındaki öğeler arasında bir bağlantı bulunduğunu ima ettiğini anlamasını sağlar. Daha sonra, "giderken” kelimesi bir sonraki iki öğenin arasında da benzer bir ilişki bulunduğu fikrini bildirir.
iv ve v sayfalarında, öğrencilerin analojileri okuma ve anlamalarına yardımcı olacak başlangıç derslerini sunduk. Öğretmenlerin bu dersler boyunca 1. sınıf öğrencilerle bire bir çalışmasını öneriyoruz ve sonra bir analojinin anlamını kapana kadar öğrencileri izlemelerini tavsiye ediyoruz. Öğrencilerin yanıtlarını çizmelerini ve sözle ifade etmelerini öneriyoruz. Çizmek öğrencilerin ince motor gelişimini ve sözle ifade etmek onların iletişim becerilerini geliştirir. Bazı küçük öğrenciler için yanıtları çizerek ifade etmek fazla zorlayıcı olabilir o yüzden belki çözümlerini sözle ifade edebilirler.
O yaşlarda bu durum sorun değildir. Ama yine de, bu öğrenciler çözümlerini sözle ifade ettikten sonra çizmeleri için cesaretlendirilmelidir. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmeyi unutmayın.
Matematik Analojileri 1. Seviye Kitabı
Bu kitapta sunulan birçok maddenin güzel yanı dilden bağımsız olmasıdır. Bu sebeple, ana dili İngilizce olmayan öğrenciler de bu kitaptan diğer öğrenciler gibi yararlanabilirler. Bütün öğrenciler katıldığı bir ortamda, her öğrenci mantık ve matematiğin temelini ve güzelliğini öğrenme fırsatı elde ederler ve bu esnada iletişim becerilerini de geliştirir ve güçlendirirler.
Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi İlköğretim matematik müfredatında bulunması gereken 5 konu başlığını şöyle tanımlamıştır:
Sayılar ve Dört İşlem
Cebir
Geometri
Ölçme
Veri Analizi ve Olasılık
Bu konu başlıkları için oluşturulmuş etkinlikler sınıf seviyesi standartlarına uygun bir şekilde
oluşturulmuştur. Analojilerin bazıları bir öğrenci için çok zor veya çok kolay görünüyor olabilir fakat diğer içerikler içinde kesinlikle uygun olanları olacaktır. Eğer bu kitaptaki içerikler öğrenci için çok kolay geldiyse daha zorlayıcı olan bir üst seviyeyi deneyin.
"Öğrenirken eğlenmeyi unutma.”
 
MATEMATİK ANALOJİLERİ 2. SEVİYE
4-5. SINIFLAR İÇİN

Analojiler hayatımızın içinde bulunur ve önemli sınavların içerisinde sıklıkla yer almaktadır.
Analojileri anlamak ve analojik akıl yürütme yeteneği (akıl yürütme tanımlamak, değerlendirmek, ve bir analojiyi çözmek için kullanılır) önemli problem çözme becerilerindendir. Bu yüzden, mümkün olan en kısa sürede analojiler hakkında bilgi edinmek öğrenciler için faydalı olacaktır. Bu kitabın en kısa sürede gözlemlenen faydası analojileri ayırt etmek ve basit olanlarını çözmektir. Uzun süreli faydaları ise öğrencilerin problemleri parçalarına ayırabilmesini sağlayan akıl yürütme, konuların içinde saklı olan analojileri fark edebilme ve onları değerlendirebilme yeteneklerini geliştirmesidir.
Problem çözme matematiksel gelişimin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Analojiler, matematik problemlerini bileşen parçalarına ayırma için alıştırma yapmayı sağlar ve böylece öğrencileri çözüme ulaştıracak benzer formatları farketmelerine yardımcı olur. 6-7. sınıflardan itibaren bir çok öğrenci matematik dışındaki derslerde dahi soruların içerisinde analojilerin notasyonuna ve yapısına maruz kalmaktadır. Sayfa iv ve v’ de, öğrencilere matematik alanındaki analojilerin kullanımını tanıtmak için dört örnek ve bunların cevapları açıklamarıyla birlikte sunulmuştur. Özellikle 6. ve 7. sınıflarda öğretmenlerin bu örnekleri öğrencilerle birebir çalışması ve öğrencilerin analojilerin anlamlarını öğrendiklerinden emin olana kadar onları gözetlemeleri önerilmektedir.
Matematik Analojileri 2.Seviye Kitabı
Bu kitaptaki bazı örnekler anlaşılması kolay ve çabuk çözülebilir görünürken diğer analojiler sabırlı ve ısrarlı bir şekilde üstünde durmayı gerektirebilir. Analojilerdeki ilişki çiftleri bazen kağıt kalem bile gerektirmeden çözülebilirken bazı sorularda öğrencinin ilişkiyi bulmak veya anlamak için, ya da verilenleri anlamak ve problemi etkin şekilde çözmek için vakit harcaması gerekir. Öğrenciler analojileri çözerken çalışma kağıdı kullanmalı ve öğrencilerin ilişkiyi keşfetmek için istekli olması, çizmesi, liste yapması, sözel olarak ifade etmesi, tahminde bulunması ve doğruluğunu ispatlaması teşvik edilmelidir. En zor analojileri problem-çözme macerası için bir fırsat olarak gören, sonuna kadar ısrarlı olmaya, ve önemsemeye değer gören öğrenciler en çok başarılı olan öğrenciler olacaklardır.
Bu kitap öğrencilerin genellikle hesap makinesine ihtiyaç duymayacakları (ve kullanılmamalıdır) analojilerden oluşmaktadır. Belki bir kaç soruda öğrenciler hesap makinesi kullanmak isteyeceklerdir fakat öğrencilerin bundan kaçınmalarını öneriyoruz. Analojinin yapısı karmaşık şekilde istemediği sürece (bkz, Örnek Analoji 1, sayfa iv. ) kesirli soruların cevapları basitleştirilmiş halde verilebilir.
Çizimler ölçeklendirme kullanılmadan çizilmiştir. Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi ortaöğretim matematik müfredatında bulunması gereken 5 konu başlığını şöyle tanımlamıştır:
(i) Sayılar ve Dört İşlem
(ii) Cebir
(iii) Geometri
(iv) Ölçme ve
(v) Veri Analizi ve Olasılık.
Bu konu başlıkları için oluşturulmuş etkinlikler sınıf seviyesi standartlarına uygun bir şekilde
oluşturulmuştur. Analojilerin bazıları bir öğrenci için çok zor veya çok kolay görünüyor olabilir fakat diğer içerikler içinde kesinlikle uygun olanları olacaktır. Sayfa iii’deki İçindekiler sayfasında sorular ve yer aldıkları konu başlıkları gösterilmiştir. Soru sormanın doğası gereği bazı alıştırmalar birden fazla konu başlığı içinde sınıflandırılabilir. Örneğin, analitik geometri analojileri Cebir ve Geometri başlıklarıyla örtüşebilir, ve geometrik olasılık analojileri Geometri ve Olasılık ile örtüşebilir. Doğrusu istenirse, bazı analojiler için konu başlıkları arasındaki farklılık yapaydır. Matematik analojilerinden oluşan bir kitabın öğrenciler için bir avantajı da çok çeşitli desenlerden oluşan matematik içerikleri için muhakeme yeteneklerini geliştirmelerine bir temel oluşturma fırsatı sunmasıdır.
"Öğrenirken Eğlenmeyi Unutmayın”
 
MATEMATİK ANALOJİLERİ 3. SEVİYE
6-7. SINIFLAR İÇİN
Analojiler hayatımızın içinde bulunur ve önemli sınavların içerisinde sıklıkla yer almaktadır.
Analojileri anlamak ve analojik akıl yürütme yeteneği (akıl yürütme tanımlamak, değerlendirmek, ve bir analojiyi çözmek için kullanılır) önemli problem çözme becerilerindendir. Bu yüzden, mümkün olan en kısa sürede analojiler hakkında bilgi edinmek öğrenciler için faydalı olacaktır.
Bu kitabın en kısa sürede gözlemlenen faydası analojileri ayırt etmek ve basit olanlarını çözmektir. Uzun süreli faydaları ise öğrencilerin problemleri parçalarına ayırabilmesini sağlayan akıl yürütme, konuların içinde saklı olan analojileri fark edebilme ve onları değerlendirebilme yeteneklerini geliştirmesidir. Problem çözme matematiksel gelişimin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Analojiler, matematik problemlerini bileşen parçalarına ayırma için alıştırma yapmayı sağlar ve böylece öğrencileri çözüme ulaştıracak benzer formatları farketmelerine yardımcı olur.
6-7. sınıflardan itibaren bir çok öğrenci matematik dışındaki derslerde dahi soruların içerisinde analojilerin notasyonuna ve yapısına maruz kalmaktadır. Sayfa iv ve v’ de, öğrencilere matematik alanındaki analojilerin kullanımını tanıtmak için dört örnek ve bunların cevapları açıklamarıyla birlikte sunulmuştur.
Özellikle 6. ve 7. sınıflarda öğretmenlerin bu örnekleri öğrencilerle birebir çalışması ve öğrencilerin analojilerin anlamlarını öğrendiklerinden emin olana kadar onları gözetlemeleri önerilmektedir. Bu kitaptaki bazı örnekler anlaşılması kolay ve çabuk çözülebilir görünürken diğer analojiler sabırlı ve ısrarlı bir şekilde üstünde durmayı gerektirebilir. Analojilerdeki ilişki çiftleri bazen kağıt-kalem bile gerektirmeden çözülebilirken bazı sorularda öğrencinin ilişkiyi bulmak veya anlamak için, ya da verilenleri anlamak ve problemi etkin şekilde çözmek için vakit harcaması gerekir. Öğrenciler analojileri çözerken çalışma kağıdı kullanmalı ve öğrencilerin ilişkiyi keşfetmek için istekli olması, çizmesi, liste yapması, sözel olarak ifade etmesi, tahminde bulunması ve doğruluğunu ispatlaması teşvik edilmelidir. En zor analojileri problem-çözme macerası için bir fırsat olarak gören, sonuna kadar ısrarlı olmaya, ve önemsemeye değer gören öğrenciler en çok başarılı olan öğrenciler olacaklardır.
Matematik Analojileri 3.Seviye
Bu kitap öğrencilerin genellikle hesap makinesine ihtiyaç duymayacakları (ve kullanılmamalıdır) analojilerden oluşmaktadır. Belki bir kaç soruda öğrenciler hesap makinesi kullanmak isteyeceklerdir fakat öğrencilerin bundan kaçınmalarını öneriyoruz. Analojinin yapısı karmaşık şekilde istemediği sürece (bkz, Örnek Analoji 1, sayfa iv. ) kesirli soruların cevapları basitleştirilmiş halde verilebilir. Çizimler ölçeklendirme kullanılmadan çizilmiştir.
Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi ortaöğretim matematik müfredatında bulunması gereken 5 konu başlığını şöyle tanımlamıştır:
(i) Sayılar ve Dört İşlem
(ii) Cebir
(iii) Geometri
(iv) Ölçme ve
(v) Veri Analizi ve Olasılık.
Bu konu başlıkları için oluşturulmuş etkinlikler sınıf seviyesi standartlarına uygun bir şekilde
oluşturulmuştur. Analojilerin bazıları bir öğrenci için çok zor veya çok kolay görünüyor olabilir fakat diğer içerikler içinde kesinlikle uygun olanları olacaktır. Sayfa iii’deki İçindekiler sayfasında sorular ve yer aldıkları konu başlıkları gösterilmiştir. Soru sormanın doğası gereği bazı alıştırmalar biden fazla konu başlığı içinde sınıflandırılabilir. Örneğin, analitik geometri analojileri Cebir ve Geometri başlıklarıyla örtüşebilir, ve geometrik olasılık analojileri Geometri ve Olasılık ile örtüşebilir. Doğrusu istenirse, bazı analojiler için konu başlıkları arasındaki farklılık yapaydır. Matematik analojilerinden oluşan bir kitabın öğrenciler için bir
avantajı da çok çeşitli desenlerden oluşan matematik içerikleri için muhakeme yeteneklerini geliştirmelerine bir temel oluşturma fırsatı sunmasıdır.
"Öğrenirken Eğlenmeyi Unutmayın.”
 
MATEMATİK ANALOJİLERİ 4. SEVİYE
8-9. SINIFLAR İÇİN
Analojiler hayatımızın içinde bulunur ve önemli sınavların içerisinde sıklıkla yer almaktadır.
Analojileri anlamak ve analojik akıl yürütme yeteneği (akıl yürütme tanımlamak, değerlendirmek, ve bir analojiyi çözmek için kullanılır) önemli problem çözme becerilerindendir. Bu yüzden, mümkün olan en kısa sürede analojiler hakkında bilgi edinmek öğrenciler için faydalı olacaktır.
Bu kitabın en kısa sürede gözlemlenen faydası analojileri ayırt etmek ve basit olanlarını çözmektir. Uzun süreli faydaları ise öğrencilerin problemleri parçalarına ayırabilmesini sağlayan akıl yürütme, konuların içinde saklı olan analojileri fark edebilme ve onları değerlendirebilme yeteneklerini geliştirmesidir. Problem çözme matematiksel gelişimin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Analojiler, matematik problemlerini bileşen parçalarına ayırma için alıştırma yapmayı sağlar ve böylece öğrencileri çözüme ulaştıracak benzer formatları farketmelerine yardımcı olur. 8-9. sınıflardan itibaren bir çok öğrenci matematik dışındaki derslerde dahi soruların içerisinde analojilerin notasyonuna ve yapısına maruz kalmaktadır. Sayfa iv ve v’de, öğrencilere matematik alanındaki analojilerin kullanımını tanıtmak için dört örnek ve bunların cevapları açıklamarıyla birlikte sunulmuştur.
Özellikle 8. ve 9. sınıflarda öğretmenlerin bu örnekleri öğrencilerle birebir çalışması ve öğrencilerin analojilerin anlamlarını öğrendiklerinden emin olana kadar onları gözetlemeleri önerilmektedir. Bu kitaptaki bazı örnekler anlaşılması kolay ve çabuk çözülebilir görünürken diğer analojiler sabırlı ve ısrarlı bir şekilde üstünde durmayı gerektirebilir. Analojilerdeki ilişki çiftleri bazen kağıt-kalem bile gerektirmeden çözülebilirken bazı sorularda öğrencinin ilişkiyi bulmak veya anlamak için ya da verilenleri anlamak ve problemi etkin şekilde çözmek için vakit harcaması gerekir. Öğrenciler analojileri çözerken çalışma kağıdı kullanmalı ve öğrencilerin ilişkiyi keşfetmek için istekli olması, çizmesi, liste yapması, sözel olarak ifade etmesi, tahminde bulunması ve doğruluğunu ispatlaması teşvik edilmelidir. En zor analojileri problem-çözme macerası için bir fırsat olarak gören, sonuna kadar ısrarlı olmaya ve önemsemeye değer gören öğrenciler en çok başarılı olan öğrenciler olacaklardır.
Bu kitap öğrencilerin genellikle hesap makinesine ihtiyaç duymayacakları (ve kullanılmamalıdır) analojilerden oluşmaktadır. Belki bir kaç soruda öğrenciler hesap makinesi kullanmak isteyeceklerdir fakat öğrencilerin bundan kaçınmalarını öneriyoruz. Analojinin yapısı karmaşık şekilde istemediği sürece (bkz, Örnek Analoji 1, sayfa iv. ) kesirli soruların cevapları basitleştirilmiş halde verilebilir. Çizimler ölçeklendirme kullanılmadan çizilmiştir.
Matematik Analojileri 4. Seviye Kitabı
Matematik Öğretmenleri Ulusal Konseyi ortaöğretim matematik müfredatında bulunması gereken 5 konu başlığını şöyle tanımlamıştır:
(i) Sayılar ve Dört İşlem
(ii) Cebir
(iii) Geometri
(iv) Ölçme ve
(v) Veri Analizi ve Olasılık.
Bu konu başlıkları için oluşturulmuş etkinlikler sınıf seviyesi standartlarına uygun bir şekilde
oluşturulmuştur. Analojilerin bazıları bir öğrenci için çok zor veya çok kolay görünüyor olabilir fakat diğer içerikler içinde kesinlikle uygun olanları olacaktır. Sayfa iii’deki İçindekiler sayfasında sorular ve yer aldıkları konu başlıkları gösterilmiştir. Soru sormanın doğası gereği bazı alıştırmalar birden fazla konu başlığı içinde sınıflandırılabilir. Örneğin, analitik geometri analojileri Cebir ve Geometri başlıklarıyla örtüşebilir
ve geometrik olasılık analojileri Geometri ve Olasılık ile örtüşebilir. Doğrusu istenirse, bazı analojiler için konu başlıkları arasındaki farklılık yapaydır. Matematik analojilerinden oluşan bir kitabın öğrenciler için bir avantajı da çok çeşitli desenlerden oluşan matematik içerikleri için muhakeme yeteneklerini geliştirmelerine bir temel oluşturma fırsatı sunmasıdır.
"Öğrenirken eğlenmeyi Unutmayın.”
Öğretim Önerileri

Motor Kurye ile Teslim
Bu Ürünün Bulunduğu Şubelerimiz:
  • pandora.com.tr
  • Nişantaşı

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2020 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı