Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları : Profosyonellik Piyasa ve Sorumluluk - Taş, Oğuzhan

Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları : Profosyonellik Piyasa ve Sorumluluk

Oğuzhan Taş

Yayınevi: İletişim

Yayın tarihi: 05/2012

ISBN: 9789750510410

Türkçe | 328 Sayfa | 13 x 19,5 cm.

Tür: Medya-İletişim

Medyaya güvenmiyoruz, bu çok açık ve herkesin hemfikir olduğu
bir yargı. Yandaşlardan, gerçekten haber yapanlardan, gazeteci
kalabilenlerden söz ediyoruz. Medya eleştirileri “eskiden
gazetecilik yapılırdı” özlemiyle başlıyor, “Objektiflik öldü!”,
“Tarafsızlık gözardı edildi!”, “Profesyonellik unutuldu!”  gibi
şikâyet ve hayıflanmalarla sürdürülüyor. Gerçekten gazetecilik
yapıldığı, etik ilkelere hassasiyet gösterildiği bir dönem olmuş
muydu? Yoksa bu, aktüele odaklanmış, her dönemde var olmuş,
süreklilik taşıyan nostaljik bir serzeniş mi? Günümüz medyası,
kamunun demokratik ihtiyaçlarını sağlama iddiası etrafında
biçimlenmiş bir profesyonelliği değil, medya grupları arasındaki
rekabeti, hizmet ve kalite standartları ekseninde sürdürme
amacına hizmet eden bir profesyonelliği temel alıyor.
Bu dönüşüm, tarihsel bir arkaplana sahip ve birdenbire zuhur etmiş değil. Gazetecilik etiği denen kavramsallaştırma yeni bir işletme
mantığı etrafında profesyonel bir işkolu yaratma girişimine
eklemlenmiş durumda. Medyada hâkim olan sorumluluk
retoriği, neo–liberalizmin sınırlandırılmamış müdahalelerini,
kamunun gözünde ahlakileştirme amacı doğrultusunda
biçimleniyor.
Oğuzhan Taş, başarılı bir medyayı okuma rehberi sunuyor bize.
Gazetecilik etiğinin tarihsel ve ideolojik kaynaklarını, sınırlarını,
süregelen tartışmalarını aktarıyor. Yarına kalacak eleştirel bir
okumayla basın tarihini ve medyayı irdeliyor.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 6 Taksit

©1996-2018 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı