%10
Japon Modernleşmesinde İş ve Ticaret Ahlakı - Özhan, Günhan

Japon Modernleşmesinde İş ve Ticaret Ahlakı

Günhan Özhan

Yayınevi: Hitabevi

Yayın tarihi: 06/2015

ISBN: 9786054868155

Türkçe | 150 Sayfa | 13,5 x 21 cm

Tür: Kültür Tarihi  |  İş Yönetimi

  • 16,20 TL
  • 18,00 TL

Baygan İşida (1685-1744), 17nci yy Japonya’sında ekonomi ile ahlakı bütünleştirici rol oynamış biridir. Ticareti, bir felsefe, sanat biçimine dönüştürmüş, dürüstlük, tutumluluk, çalışkanlık devriminin yaşanmasına önayak olmuştur.Zamanın çeşitli düşünce ve felsefelerini kendince yorumlayan Baygan, kendi ticaret hayatında edindiği tecrübelerden yola çıkarak, dürüst ticaretin yöntemini halka aşılamaya ve yaymaya çalışmıştır. Açtığı yol ‘ticaret sanatı’ haline gelmiştir. Bu sanatın merkezinde dürüstlük bulunmaktadır.
‘Servetin sahibi, halktır/toplumdur’.
‘Müşteri ile satıcı eşit konumdadırlar’
‘Tanrının rızasına uygun mutluluk’
‘Tutumluluk’
21,yy.Japon iş ve ahlakı onun sloganlaşmış düşünceleridir.Ve bugün dünya Japon’un üstün hizmet anlayışına gıptayla bakmaktadır. 
Akıl, ilahi kudret tarafından herkese eşit verilmiştir. Bu akıl, insan karakteri/mizacı/fıtratında kendini gösterir. Fıtratımız zihnimizi yönlendirir. Duygu ve düşünceleri doğru ibrede tutmak, işte ‘Ticaret Sanatı’ budur. Bunun için öncelikle
‘Kendini tanı/nefsini bil!’ demektedir.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 6 Taksit

©1996-2018 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı