Kahvehane Kültürü - Yıldız, M. Cengiz

Kahvehane Kültürü

M. Cengiz Yıldız

Yayınevi: Beyan

Yayın tarihi: 01/2008

ISBN: 9789754734232

Türkçe | 208 Sayfa |

Tür: Genel Sosyoloji

Kahvehaneler, 16. yüzyılda otaya çıkmış ve çok kısa bir sürede yaygınlık kazanmış mekânlar olarak dikkat çekmektedir. Kahve bitkisinden yapılan içeceği içme, kahvehanelerde öncelikli amaç gibi görünse de, bu amacın daha sonraları ikincil bir konuma düştüğü ve sohbet etme / hoşça vakit geçirme anlayışının ön plana çıktığı görülmektedir.

Aslında kahvehaneler, ortaya çıktıkları tarihten itibaren uzun bir süre, toplumdaki aktivitelerin merkezi gibi işlev görmüşlerdir. Sohbet etmenin yanı sıra, musiki dinlenilmesi, şiir ve kitap kaleme alınması ve okunması, aydınların tartışma mekânı olması, birtakım eğlencelerin düzenlenmesi vs. dikkat çeken aktivitelerden sayılabilir.

Özellikle İslam coğrafyasında, kahvehanelerin yayılıp çoğalmasında önemli etkenlerden birisi, bu mekânların -bazı dönemler hariç- dinsel yasaklanmaların kapsamı içine girmesidir. Hatta bu yönüyle kahvehanelerin, camiye alternatifbir konuma yükselileri söylenebilir. Dinsel açıdan meşru görülmesi, bir yönüyle toplumsal açıdan da meşru kabul edilmesini doğurmuş ve bu durum, kahvehanelerin sayısı, çeşidi ve müdavimlerinin artışıyla sonuçlanmıştır.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2018 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı