Zihniyet Açısından Türk Girişimciliğinin Sosyolojisi - Şimşek, Osman

Zihniyet Açısından Türk Girişimciliğinin Sosyolojisi

Osman Şimşek

Yayınevi: Otorite

Yayın tarihi: 03/2008

ISBN: 9789944299053

Türkçe | 381 Sayfa | Büyük boy  | 

Tür: Genel Sosyoloji

Batı medeniyeti pozitivist felsefe içerikli sosyal bilim anlayışının kavramsal çerçevesine bağlı kalarak Türk toplumunun sosyal gelişme dinamiklerini inceleme kısırlığından uzaklaşılması gerekmektedir.

Din-ekonomi ve kültür-sanayi genel çerçevesinden hareketle, özelde tasavvuf-sanayi, tasavvuf-girişimci insan, milli sanayi-milli girişimci konularında özgün ve çok yönlü bir yaklaşım ortaya konularak, Batı medeniyeti eksenli protestanlık-girişimcilik ilişkisine yönelik yönlendirici açıklamalardan çok daha köklü ve zengin bir içerik yeniden göz önüne konulmuş olunur.

Bu yönüyle, Batı medeniyetinin pozitivist felsefe etkisi ile tek boyutlu din-ekonomi ilişkisi ve bunun tabii sonucu olan sanayi-teknoloji ve teknoloji-girişimci ilişkisine yansımış olan aşırı değer yüklemesinden oldukça yüksek bir analiz ve bilgi içeriğine Türk-İslam Medeniyeti'nin sahip olduğunun işaretleri görülmektedir.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 6 Taksit

©1996-2018 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı